طرز تهيه پيراشكي گوشت

يه وبلاگ در باره اشپزي

طرز تهيه پيراشكي گوشت

مواد لازم براي پيراشكي گوشت

خمير پيراشكي گوشت چرخ شده 300 گرم

قارچ 200 گرم

فلفل دلمه 1 عدد

پياز متوسط 1 عدد

پيازچه خرد شده 1/2 پيمانه

رب گوجه 2 قاشق غذاخوري

پودر سير 1 قاشق چايخوري

زيره 1/4 قاشق چايخوري

آويشن 1/2 قاشق چايخوري

دارچين، فلفل، زردچوبه،نمك به مقدار لازم

يكي از غذاهاي خوشمزه و پرطرفدار گوشتي كه اصولا آن را به عنوان نوعي فينگر فود يا غذاي انگشتي در ميهماني ها سرو مي كنند پيراشكي گوشت است كه مي توان با انواع گوشت و با تركيب انواع سبزيجات تهيه مي كنند. از جمله انواع آن مي توان به پيراشكي مرغ، پيراشكي گوشت و قارچ، پيراشكي پنيري، پيراشكي كالباس، پيراشكي سويا و … اشاره كرد.
در بين انواع پيراشكي مي توان از پيراشكي مرغ و پيراشكي گوشت قرمز مخلوط با سبزيجات به عنوان پيراشكي مجلسي نام برد كه بسيار لذيذ و خوشمزه است. اما پيتزا پيراشكي بيشتر غذاي خياباني حساب ميشود. كه البته اگر ميل داشته باشيد ميتوانيد آن را در منزل هم تهيه كنيد.

تهيه پيراشكي پيچيدگي چنداني ندارد و همانطور كه مي دانيد، هم مي توان آن را در روغن سرخ كرد و هم مي توان پيراشكي رژيمي يعني پيراشكي در فر تهيه كرد كه در اين مطلب با روش تهيه پيراشكي گوشت و پيازچه در فر آشنا خواهيد شد.
پيراشكي گوشت خانگي مانند سمبوسه مي تواند غذا يا ميان وعده اي سالم براي كودكان يا دانش آموزان باشد و براي اطمينان از كيفيت بالاي آن بهتر است حتي خمير آن را هم در خانه تهيه كنيد. مي دانيم خميرهاي آماده داراي مواد نگهدارنده هستند و مصرف مداوم آنها براي سلامت مضر است. پس بهتر است تا جايي كه مي توانيم كمتر از مواد آماده استفاده كنيم.

طرز تهيه پيراشكي گوشت خوشمزه :

خمير پيراشكي:

 

مواد لازم خمير:

آرد به مقدار لازم(تا جايي كه به دست نچسبد)

تخم مرغ  1 عدد

ماست  ½ پيمانه

كره  75 گرم

روغن مايع  2 قاشق غذاخوري

شير 70 گرم

بيكينگ پودر 1 قاشق چايخوري

شكر 10 گرم

پودر سير 1 قاشق چايخوري

نمك، فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهيه خمير پيراشكي:

 

مرحله اول:

تخم مرغ را همراه شكر با همزن برقي بزنيد تا كمي تغيير رنگ دهد.

 

مرحله دوم:

ماست مخلوط با بيكينگ پودر، شير، كره و روغن مايع را همراه ادويه ها به مايه تخم مرغي اضافه كنيد و با ليسك مخلوط كنيد تا يكدست شود.

 

مرحله سوم:

آرد را به تدريج اضافه كنيد و با نوك انگشت مخلوط كنيد تا جايي كه به دست نچسبد. خمير را در كيسه فريزر يا ظرف در دار قرار دهيد و اجازه دهيد يك ساعت در يخچال استراحت كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.